بقلم الشاعر /أحمد عبد الحق

مبقتش قادر
علي الفراق
والاشتياق
مبقتش قادر علي السفر
مبقاش جوايا شيءيفرح
اصعب حاجه حبيب تحبه
تتمني قربه 
وهو بكل بساطه يجرح
مبقتش قادر علي الوجع
ولا فتح الكوتشينه
مبقاش ينفع ضرب الودع
مبقاش عندي مرارة
اغلط فيك واتأسف
زمان كنت بطير وبتجول
ومع كتر الوجع
والله كنت بتحمل
ورغم وحاشة الايام
عشانك كنت بتجمل
ولمااحس بشعوري هيتجمد
كنت بعيده من الاول
بتأسف
مش قادر خلاص ابقي
وجعي هو اللي هيكمل
بتأسف
ترضي تحبيني
تحسيني
وانا قلبي موجوع
قلبي مشروخ .متكتف
مبقاش فاضل غير اسمي
شويه تجاعيد بترسمني
وحروف يادوب بتوجعني
وشوية شوق يغطيني
بحاول اعيش اللي متبقي
بحاول احس من تاني
يمكن تحاولي تحسيني
أمانة عليكي عهديني
لوحنيت في يوم ليا
قولي قصايدي
حتي بعد الموت
هي الوحيده اللي تحييني
احمدعبدالحق
٢٦/٩/٢٠٢٢

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

الشاعر / حسن علي النشار

بقلم الشاعر/أيمن الصاوي

بقلم الأديب الشاعر/د. الشريف حسن ذياب الخطيب