بقلم الشاعر/احمد عامر

......... مر السنين ......... 
السنين
السنين مرت وعدت
وانا لسه عايش ع الحنين
السنين آه م السنين

أنا لسه حاسس بالصبا
وقلبك واخدنى
ولسه بحلم إن انا
حضنك ف حصنى
ولسه أيام الحنين
همسك واحشنى
قولى مين
قولى مين ف الدنيا
حبك أدى أنا قولى مين
قولى مين شايل همومك
كام سنه قولى مين
والسنين جابت سنين
وإنت وآنا لسه هنا
وبحلم بيوم يضمنا مايهمنا
وميهمناش مر السنين

قولى إيه جوه الحياه
شاغلك معايا
قولى مين جاب منتهاه
وقالك كفاية
وازاى أقدر يوم أعيش 
وابقى حاسك مش معايا
دا انت نور إلضى لما
يوم أبص ف المرايا
وألقى نفسى إنت نفسي
وآنا لسه كان بنفسي
أبقى جنبك للنهايه
وانت وانا لسه هنا
بحلم بيوم يضمنا مايهمنا
وميهمناش مر السنين

يا أغلى من كل الليالى
وأغلى من كل السنين
لسه بشتاق والأمانى
إنى اضمك وبحنين
مهما مر الوقت عندى
مهما قالوا يوم ف عندى
لسه حاسس إنى جندى
يحرسك من كل عين
وانا من هنا زى مانا
حبك حياتى وعمرى أنا
وعمرى مره ماقلت أه
مهما تعبت من السنين

دانتى نور الضى لما
أفتكر حياتى يامه
كنتى أمى
وكنتى خلتى وكنتى عمه
وانت وانا لسه هنا
بحلم بيوم يضمنا مايهمنا
وميهمناش مر السنين
السنين
........... احمد عامر ...........
ننوه ان ماينشر حق مسجل بالهيئات المنوطه بذلك 5801/2020 س م ب

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

الشاعر / حسن علي النشار

بقلم الشاعر/أيمن الصاوي

بقلم الأديب الشاعر/د. الشريف حسن ذياب الخطيب