بقلم الشاعرة /مهجه محمد فرج

بقلمي الشاعره .مهجه محمد فرج ..
....ندمت في يوم .......
في يوم صادقت وفي يوم عشت.
حلم الطفوله باني صادقت.
وكانت لي اصدقاء تخيلت بأنهم 
رصيدي من عمر آخرة ندمت.
كاتو بالنسبه لي دنيتي ولم أتخيل 
بأنهم آخرتي..
عيشت مابينهم بل عيشت ليهم ماتخيلت.
باني غلط وبين جواني حب العمر المر فيه بت
وتداولت الايام معي وانا في حلمي مافؤت.
.وصحيت في يوم وكأني ماعيشت.
سنين كتيره وآخرتها سكين في الصدرحيات
حيت بقلب مقتول مقسوم وندمت.
علي عمري اللي فيه انااتغفلت.
ضحيت كتيرليهم وتالمت للدموع عنيهم.
ويارتني ما كنت صادقت مشاعر كلها كدب.
وبعدها عهدا نفسي بعيد عن الصداقه 
ولاعلمت .
واتيتوني انتم ورجعت لي ثقتي باختياري
واخيرا توعدت
بقلوب بريءه صافيه .تملاها فرحه وبصمت.
 باني أخطأت وان الحياه لو است .
علشان تعرف مين في القلب أحق.
..وجدتكم اصدقائي واحباب بنقاء القلب.
وانتي يا مخلصة الروح اسم استحق 
ان تنادي ليه فهو وصف لكي بإخلاص 
وحب في الصفاء النفس اتوصفت 
يا دنيا الدنيا أتيتك لي بتعلم انها.
لي عندها حق وهبتني ايامي عوض.
اخت لم تلده امي وبيكي افتخرت ..
ا
..اشكركم اجمل ميلاد هي هذه السنه ب
بوصل. قلوبكم وعلو سماتكم..
أقدم امتناني لكم وبكم اذدهرت
...
.

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

الشاعر / حسن علي النشار

بقلم الشاعر/أيمن الصاوي

بقلم الأديب الشاعر/د. الشريف حسن ذياب الخطيب