بقلم الشاعر /صبري عبد الواحد الحساني

كلمات الشاعر /. صبرى عبد الواحد الحساني 
معلم سابق بمدرسة الإصلاح الزراعي بنجع حمادى
محافظة قنا جمهورية مصر العربية
 الشاعر دائما يضع نفسه فى الحدث ويقف دائما فى صف الطرف المظلوم ويتحدث باسمه أو على لسانه انها قصة حقيقية حدثت امامى وكم تألمت لما وصلت إليه قلوب الأحبة وتغيرت من أجل المال والشهرة ولكن سيكون عقاب الله شديد أن عاجلا أو آجلا تركت من تحب من أجل المال والشهرة وتجاهلت سنين حب وعشق وغرام فكتبت اقول فى هذا الموضوع على لسان من احبها وتركته من أجل المال هى واهلها  
ما تستاهلش حبى 
فرحكم مش هيفرحنى وزعلكم مش هيزعلنى 
خلاص ما بقيتوش حته منى
  اللى فى قلوبكم وصلنى
 ربى عليكم هينصرنى 
وبعيد عنكم هيكرمنى
المستخبى بأن ولحد عندى وصلنى
أنا كنت سايب الباب مفتوح وليكم بغنى
عمرى ما آسيت عليكم رغم أن اغلبكم ظلمنى
قدمت مليون سبت وما حد فيكم جاملنى
المحبه مش كلام ولا حضن كبير تحضنى
المحبه فعل وعمل وحاجات كتير تلزمنى
المحبه مش اهلا وسهلا وفى الجد والخير تتجاهلنى
من انهارده من قلبى هشيلك زى ما انت شايلنى
فاكر القوه هتدوم ولا المال يغنيك عنى
مغروره الصعب جاى وانا ربى عليكى هينصرنى
الزمن دوار ولما يدور هتفهم كلامى وتذكرنى
         ما تستاهلي حبى
أنا قلبى كان طيب وافتكرت ده ضعف منى
فاكرنى محتاج لقربك ومعاك شىء يلزمنى
أنا قلبى طيب بطبعى والكل عارفنى وشاكرنى
أما أنت الشر فيك وبعد ده كله جاى ولايمنى
لا فرحكم هيفرحنى ولا زعلكم هيزعلنى
خلاص المستخبى بان ما بقيتوش حته منى
بكره بعيد عنكم ربى هيفرجها ويكرمنى
الدائره بكره هتدور وتندم يالى ظالمني

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

الشاعر / حسن علي النشار

بقلم الشاعر/أيمن الصاوي

بقلم الأديب الشاعر/د. الشريف حسن ذياب الخطيب