بقلم الشاعر /أحمد عبد الحق

برافو عليكي
قدرتي عنك تمنعيني
ومن غير تمن
ماانت ياما علمتيني
وفهمتيني
لو مات القلب
لازم يموت كل البدن
برافو عليكي
قدرتي تبعديني
وتموتيني
وتدفينني من غير كفن
الف تحيه والف سلام
كل حروفي كانت ليكي
احلي كلام
كل مشاعر عشت انا فيها
قبل مااعيشها
عيشتها بيكي
حتي قلمي اتعلم يكتب
كل ما فيكي
برافو عليكي
قدرتي في لحظة تسرقي مني
احساسي بيكي
ممكن سؤال 
مع اني والله عارف
رد السؤال
ينفع نحب ونعشق 
من غير تمن
ينفع نعند ونبعد
برضو من غير تمن
ياريتك كنت زي ماقدرتي
تكفني بمليون كفن
صعب ياعمري ابقي انا ضلك
وابقي الاحساس اللي جواكي
وابقي كل اللي فاضلك
صعب عليا اعيش الغربة
صعب هوية من غير وطن
فاكرة لما قلت
باني تنهيدة جوه احساسك
واني ملهمك الأوحد
والحروف اللي مالية كراسك
واني واني واني
وانك اميرتي 
وانا التاج المنقوش علي راسك
واني الحياه
وانت النجوم اللي في سمايا
القمر المنور
وعيوني حراسك
طيب فكري حبة
تقدري تتنفسي غيري
وانا كل انفاسك
ازاي تحسي غيري
وانا مخلوق من بطن احساسك
احمدعبدالحق

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

الشاعر / حسن علي النشار

بقلم الشاعر/أيمن الصاوي

بقلم الأديب الشاعر/د. الشريف حسن ذياب الخطيب