بقلم الشاعرة/د. آيه اشرف

★قصيدة مستحيل:-
~•~•~•~•~•~•~

كان قلبك مليان قسوة و غدر... 

                            و كان قلبي بريئ طيب مبيستحملش...

استحمل منك و كان بيعديلك كتير... 

                         و كنت تزود الألم و تتغابي و مبيهمكش...

و كالعادة قلبي كان بيوجدلك ألف عُذر... 

                      و تغيب بالأيام و الأسابيع و انت مبتسألش... 

و انا إللي قولت مستحيل يوم تُغدر ... 

                   فين كلامك فين وعودك ارجوك متسكُتش... 

معقول كل ده كان تمثيل و كمان تزوير... 

   خوفك و اشتياقك و كلامك و انت بتقولي متسبنيش... 

و أنا إللي ظنيت فيك الخير... 

                             يا سيدي خلاص روح و متجرّحش... 

متخفش مش زعلانة و بقولك بفخر... 

                            داين تُدان و بكرة تشوف فمتفرحش...

 تعرف أنا مش قلقانة خالص ربنا كبير... 

                           بس أرجوك امشي للأبد و مترجعش... 

أنا نسيتك بالفعل و في حياتي هنتصر... 

                               بُعادك و قربك صدقني فيا مبيأثرش... 

هكفي طريقي و أنجح و كمان هصبر... 

                            و لو حد سألني عنك هقول معرفكش... 

#بقلمي 

       #شاعرة_الأحزان 🥀
  
                                #آية 🦋

‍‍‬‬‬
‍‍‬‬‬

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

الشاعر / حسن علي النشار

بقلم الشاعر/أيمن الصاوي

بقلم الأديب الشاعر/د. الشريف حسن ذياب الخطيب