بقلم كلا من الأديبة الشاعرة/د. حسنه محمد والشاعروالكاتب/محمود عمار الزلباني

سجال بين كلا من
 الشاعرةدحسنه محمد
والشاعر محمود عمار الزلباني
 تحت عنوان🌹قلب تاني🌹
**************
محمود... 
ارجوكي جاوبيني
 طب ليه شغلتيني
  ما كنتي سبتيني
 في حالي وحداني
**************
حسنه.... 
هقولك ايه ولا ايه
حرام عليك انا اللي 
كان قلبي خالى 
شغلتني بيك 
وفرحت فيه عزالي
***************
محمود..... 
القلب طار راح لك
وعيوني مطرح لك
والدمع صرح لك
وعشان ايه تبكيني
**************ا
حسنه.... 
قلبي معاك.....
 وروحي سكناك.... 
اتمنيت اعيش وياك
عذبتني في هواك
راجع لي ليه تاني
*******************
 محمود....
 القلب كان ناسي
وعلى وحدته راسي
 والمر كان كاسي
طب جايه تواسيني؟
**************
حسنه... 
اسال قلبك يقدر ينساني؟؟! 
هيجاوب ويقول لك     
 مفيش مكان فيه خالي 
شغلت قلبك وهواني
ومش هيقدر ينساني
****************
محمود.... 
ليلك انا سهرته
وقلبك باجيب سيرته
  والقلب داق حيرته
ودموعي بتكويني
****** ********
حسنه... 
ليه عليه بتتجني
وانا عيشتك في الجنه
كنت بتحلم وتتمني
  عايز ايه تاني
***************
محمود...
 ليه بيا تتسلي؟
وهجرك بيوصلي
حاسس انا باللي
ف البعد يرميني
***************
حسنه.... 
اصلك مش فاهمني
ولا حاسس بحبي ليك
فاكرني بيك بتسلى
وانا روحي دايبه فيك
****************
محمود... 
من القلب حبيتك
وضلوعي كات بيتك
وبرمشي خبيتك
، نزلتي دموع، عيني
***************
حسنه.... 
افهمني اعمل معروف 
كلامك ضرب كفوف
مقدرش اشوف دموعك
قلبي عليك ملهوف 
****************
محمود.... 
يا غاوية البعد حني
ولا خايفة برده مني؟
ليه تخبي الحب عني؟
يا فرح ايامي وسنيني
***************
حسنه... 
ببعد غصب عني
مش عايزة اتعلق بيك
انت سبب همي
ليه عايزني افكر فيك
سبني ف حالي الله يخليك
***********
محمود... 
ارجعي ما تفكريش
خليني جوه القلب اعيش
بلاش العناد ما تطوليش
انت نور قلبي وعيني
****************
حسنه.... 
ارجع علي اي اساس
بعد ماهجرت و قلبي انداس
ومشيت ورااا كلام الناس
ولعب بعقك الوسواس
ياخسارة معرفتش تحبني
****************
محمود... 
لو كان هواكي لحد ثاني
خليتي قلبك ليه اناني
تعالي ثانية طب عشاني
تحلي ايامي وسنيني
*****************
حسنه... 
أزاي احب تاني 
وحبك في قلبي 
خدني ووداني
في بحر عنيك رماني
وزماني سبني ونساني
*****************

محمود... 
انا قلبي تاني مش هاذله
هابعده عن مين يضله
لازم يعرف مين فاضله
ويبقى هو نن عيني
****************
حسنه.... 
مهما بعدت مش هتنساني
اصل حبي في قلبك شكل تاني
كل ماتبعد هتقرب من جديد
وهترجع تترجاني
اني اسامحك.. هقولك ابعد 
وانسي عنواني
********
كلمات
الشاعره والكاتبه د حسنة محمد 
والشاعر محمود عمار الزلبانى

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

الشاعر / حسن علي النشار

بقلم الشاعر/أيمن الصاوي

بقلم الأديب الشاعر/د. الشريف حسن ذياب الخطيب